2013-2014 (1 jaar)
Kunstacademie
Groningen
Universiteit Groningen
1990-1995
PABO
NHL Leeuwarden
1985-1989
AMBI-modules (programmeren)
Leeuwarden / Online
1983 -1984 (1 jaar)
MOA - wiskunde
2021 - heden
Atelier IDEE
Beeldend Kunstenaar
1998-2014
Compano BV
Directeur / Eigenaar
1996-1998
Hoogeveen BV
Supportmedewerker / Programmeur
Hoe kom ik aan een onderwerp?
Een onderwerp kan je technisch aanspreken of emotineel. Patronen spreken mij technisch aan, een geitje spreekt mij emotioneel aan. Een puzzel is technisch en portretten zijn emotioneel.
Soms wil ik emotie, gevoel, humor verbeelden.
Soms wil ik spelen en experimeteren met techniek
Soms wil ik heerlijk in beeld fantaseren.
Eigenlijk maakt het niet uit welk onderwerp je kiest. Het gaat er om dat je zo diep mogelijk in het onderwerp duikt. En de ene keer gaat je dat makkelijker af dan de andere keer.
Een onderwerp kan je technisch aanspreken of emotineel. Patronen spreken mij technisch aan, een geitje spreekt mij emotioneel aan. Een puzzel is technisch en portretten zijn emotioneel.
Soms wil ik emotie, gevoel, humor verbeelden.
Soms wil ik spelen en experimeteren met techniek
Soms wil ik heerlijk in beeld fantaseren.
Eigenlijk maakt het niet uit welk onderwerp je kiest. Het gaat er om dat je zo diep mogelijk in het onderwerp duikt. En de ene keer gaat je dat makkelijker af dan de andere keer.
Tip: Van elk onderwerp is beeld te maken.
De vervolg vraag, na studie van een onderwerp is :
Welk verhaal wil je vertellen?
Wat zijn je beeldende hulpmiddelen omdat te vertellen.?
Voorbeeld:
Onderwerp: geitje
Verhaal: spring levend geitje
Beeld: geitje is jong, niet te dik, hoekerige botjes, dunne ranke pootje, zacht, lief koppie, bol schedeltje, harde hoefjes, glimlach, kijkt je aan.